Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(3)
Łowicz Wypożyczalnia
(1)
Autor
Green Rebecca (1986- )
(1)
Górska Monika
(1)
Malinowski Mariusz (1960- )
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Sarosy Joseph
(1)
Stączek Marek
(1)
Słysz Magdalena
(1)
West Silke Rose (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Storytelling
(3)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Narracja
(1)
Opowiadacze
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Retoryka
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak opowiadać historie dzieciom / Silke Rose West i Joseph Sarosy ; ilustracje Rebeca Green ; przekład Magdalena Słysz. - Wydanie I. - Warszawa : ToTamto, copyright 2022. - XXX, [2], 175, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Opowiadanie historii (storytelling) jest jedną z najstarszych i najważniejszych umiejętności znanych ludzkości. To ponadczasowe narzędzie, które pomaga celebrować radość życia i stawiać czoła wyzwaniom. Dzięki niemu dzieci łatwiej będą radzić sobie z emocjami, nauczą się empatii czy lepiej zrozumieją świat, w którym żyjemy. Ponadto opowiadanie historii kultywuje znaczenie więzi między opowiadającym a słuchaczem oraz budowanie intymności i zaufania między rodzicem czy opiekunem a dzieckiem. W tej zachwycającej książce Silke Rose West i Joseph Sarosy - nauczyciele wczesnoszkolni z wieloma godzinami doświadczenia w opowiadaniu historii - prezentują kluczowe elementy storytellingu. Ich zaskakująco prosta metoda układania oryginalnych i pomysłowych historii uczyni z każdego eksperta gawędziarstwa. Za sprawą tej intuicyjnej techniki wykorzystującej elementy zaczerpnięte z życia codziennego opowiadanie historii będzie wyjątkowo łatwe. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79637 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Storytelling / Marek Stączek. - Wydanie 6. - Warszawa : EdisonTeam.pl, 2018. - 127 stron : ilustracje ; 23 cm.
„Marek Stączek pokazuje najlepsze praktyki stosowania storytellingu, a także prowadzi czytelnika przez proces dobrego przygotowania się do wykorzystania tej metody. Myśląc o tej technice, dodam, że używanie storytellingu na spotkaniach sprzedaży wywołuje zdwojoną atencję, bardzo duże zaangażowanie i zdecydowanie większą kreatywność uczestników”. - Renata Filipek-Baryłowska, Dyrektor Sprzedaży, T-Mobile Polska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest szczególnie dla osób zainteresowanych działaniami służącymi systemowej promocji czytelnictwa oraz wszystkich tych, którym na sercu leży problem, że jako społeczeństwo coraz mniej czytamy i zastanawiają się, jak można uczynić z książki przedmiot codziennego użytku. Idea Gwarnej Biblioteki to projekt inicjowania aktywnego czytelnictwa wśród młodzieży poprzez wykorzystanie metodyki storytellingu edukacyjnego. Stanowi autorski pomysł metodyczny na aktywizację bibliotek szkolnych, uczynienie z nich siedliska słowa żywego. Według autora książki należy czytać, ale też snuć opowieści, opowiadać historie, dyskutować o lekturach i prowadzić debaty – budować poczucie wspólnoty wśród czytających. Mariusz Malinowski przedstawia teoretyczne konteksty oraz daje wskazówki praktycznych działań służących kreowaniu umiejętności czytelniczych, sięgając do warsztatu współczesnego storytellingu edukacyjnego. Prezentuje konkretne propozycje metodyczne pozwalające realizować zarówno atrakcyjne zajęcia w bibliotekach, jak i twórczo przeprowadzić lekcje kształtujące całożyciowego czytelnika. Publikacja jest zachętą i inspiracją do ponownego sięgnięcia przez nauczycieli po tradycyjną sztukę nauczania językiem opowieści, która na nowo przedstawiona nabiera wymiaru wprost innowacyjnego. Opowieści można snuć, wykorzystując teatrzyk kamishibai, kości Story Cubes, Podest Supermówcy, narracyjne karty czy gry. Animator czytelnictwa może też wspomagać się interaktywnymi wydawnictwami eksperymentalnymi, takimi jak książka graficzna, aktywnościowa czy paragrafowa. Autor jest zwolennikiem transmedialności rozumianej jako zjawisko wzajemnego przenikania się różnych mediów. Polega ono na tym, że pewna historia wciąż krąży, opowiedziana zostaje wiele razy za pośrednictwem różnych środków przekazu. Odbiorca zaś wybiera spośród odmiennych form tej samej opowieści. Interesujące go treści pierwotnie literackie może poznawać za pośrednictwem filmu, komiksu, powieści graficznej, gdy komputerowej czy planszowej. Do tradycyjnego czytelnictwa można bowiem dochodzić różnymi drogami. Część czytelników po książkę papierową sięga dopiero w wyniku zainteresowania filmem czy planszówką, które powstały na motywach jakiejś lektury. Właśnie w transmedialności autor upatruje ratunku, traktuje ten fenomen jako panaceum na problemy czytelnicze, sposób na obudzenie wśród dzieci i młodzieży ciekawości czytelniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78025, 78024, 78023 (3 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36182 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nie wystarcza ci tylko oglądanie rzeczywistości, chcesz ją chronić od zapomnienia, szukasz w niej sensu, chcesz mieć na nią wpływ. Tam, gdzie inni widzą kawałek muru, ty potrafisz dojrzeć w rysach i pęknięciach kształt pięknej kobiety. Bez większych obaw potrafisz zagadać do nieznajomego, który zaledwie po kliku minutach rozmowy opowiada ci historię swojego życia. Jesteś otwarty, ale też niełatwo cię oszukać. Dostrzegasz więcej, czujesz więcej, lecz kiedy trzeba, mocno stąpasz po ziemi. Fascynuje cię język opowieści filmowej, współczesny język video – najbardziej uniwersalny język świata. Chciałbyś na tyle biegle go opanować, żeby bez trudu wyrażać wszystko, co ci w duszy gra, i dotrzeć z twoim przekazem do jak największej liczby widzów. Jednocześnie widzisz, że czasem brakuje ci narzędzi, warsztatu, strategii albo autorytetu, który upewniłby cię, że to, co robisz, robisz dobrze. Może jako teoretyk filmu czy mediów szukasz badacza, który zweryfikuje, jak twoje naukowe tezy i intuicje przekładają się na praktykę. Albo jako dziennikarz prasy czy radia myślisz o nowych wyzwaniach w świecie online? Jeśli choć część z tych określeń pasuje do ciebie, jestem przekonana, że ta książka może całkowicie odmienić twój warsztat, a może nawet życie. Z przedmowy Na naszych oczach język video staje się nowym angielskim. Książka dr Moniki Górskiej uczy jak używać tego uniwersalnego języka, by dotrzeć i porozumieć się z wszystkimi, na których nam zależy. To praktyczny przewodnik po multiplatformowym świecie telewizji, Internetu i filmu, odsłaniający krok po kroku sekrety i techniki narracji filmowej. Rewolucja internetowa na początku XXI wieku sprawiła, że dostaliśmy środek masowego przekazu do użytku bezpośredniego, z pominięciem dystrybutorów filmów, producentów, redakcji, wydawnictw, redaktorów czy dziennikarzy. Jeszcze do niedawna dominował bierny konsument filmowych obrazów. Teraz pojawia się nowy model widza, który z konsumenta staje się producentem. Rośnie pokolenie nowoczesnych reżyserów-reporterów, którzy nie potrzebują sprzętu za kilkadziesiąt tysięcy, żeby zrobić swój film. Wystarczy im prosta kamera, aparat a nawet telefon komórkowy, by nakręcić i opublikować w sieci dowolną treść. Pytanie tylko, jak zrobić, żeby jeszcze ktoś zechciał to oglądać. Napisany barwnym, przystępnym językiem podręcznik pokazuje, na czym praktycznie polega sztuka opowiadania językiem video. Przedstawia mnóstwo sprawdzonych patentów i metod do natychmiastowego zastosowania przy realizacji reportaży, filmów dokumentalnych, wywiadów, vlogów i we wszelkich formach marketingu video w sieci. Autorka skupia się na tym, jak opowiadając słowem, obrazem, dźwiękiem i ciszą działać na wyobraźnię i emocje widza, by wywołać dokładnie taki efekt, na jakim twórcy zależy. A może nawet zmienić świat? By miał się lepiej i był bardziej ludzki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej