Sorting
Source
Katalog zbiorów
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(9)
Branch
Skierniewice Wypożyczalnia
(6)
Brzeziny Wypożyczalnia
(1)
Łowicz Wypożyczalnia
(2)
Author
Lipiński Andrzej
(2)
Bauer Joachim
(1)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hüther Gerald
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Musiał Wojciech (1980- )
(1)
Ripp Pernille
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Spitzer Manfred
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(7)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Neurobiologia
(3)
Dziecko
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Osobowość
(2)
Uczniowie
(2)
Dojrzewanie
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Organizacja szkolnictwa
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pamięć
(1)
Samorealizacja
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdolności
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(1)
7 results Filter
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Ogromna część absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy oraz kompetencji społecznych i emocjonalnych. Autor pokazuje siedem nowych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole „drugi dom”, nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym swoich dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Skierniewice Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 77748 (1 egz.)
Book
In basket
(Kontrasty i Kontrowersje)
Książka "Wszystkie dzieci są zdolne wyjaśnia", dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja różnicowania talentów ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Musimy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych.Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Skierniewice Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 76919 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata. Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się. Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.
Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą – i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to „niedorozwinięte wersje” własnych potencjałów i możliwości. W książce „Kim jesteśmy – a kim moglibyśmy być” Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Skierniewice Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 77749 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem? Pernille Ripp w książce Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą pokazuje początkującym oraz doświadczonym nauczycielom, jak przekształcić swoje klasy w miejsca przyjazne i sprzyjające twórczej pracy, w których uczniowie współdecydują o procesie nauczania. Proponuje wprowadzenie fundamentalnych zmian w funkcjonowaniu klasy, dzięki którym nauka z frustrującego obowiązku zmieni się w podniecające wyzwanie. Autorka odwołuje się w publikacji do swoich doświadczeń uczennicy, nauczycielki i matki. Otwarcie opisuje przemianę, którą sama przeszła, i dokładnie pokazuje, na czym polegają codzienne zmagania każdego pedagoga. I chociaż jest to książka dla wszystkich uczestników szkolnego życia, szczególnie skorzystają z niej właśnie nauczyciele, którzy stając każdego dnia przed swymi uczniami, próbują przekazywać wiedzę w sposób angażujący i pełen uwagi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Skierniewice Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 77750 (1 egz.)
Book
In basket
Książka prezentuje zagadnienia dotyczą wykorzystania wiedzy o pracy mózgu w procesie uczenia się i kształcenia. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala „zobaczyć jak uczy się mózg”. Ta wiedza umożliwia bardziej precyzyjne planowanie, selekcjonowanie i tworzenie skuteczniejszych oddziaływań pedagogicznych w procesie nauczania. Pojawiły się nowe subdyscypliny pedagogiki, zwane neurodydaktyką, neuropedagogiką czy nauczaniem kompatybilnym z możliwościami mózgu. W książce omówiono następujące zagadnienia: tzw. „rzeźbienie mózgu” w prenatalnym i postnatalnym okresie życia, rola neuronów lustrzanych w edukacji szkolnej, edukacja polisensoryczna, teoria Howarda Gardnera w kształceniu, aspekty teoretyczno-praktyczne kinezjologii edukacyjnej, programowanie neurolingwistyczne w edukacji szkolnej, „neuropedagogiczność” metody Montessori, zabawa jako forma nauczania afektywno-poznawczego, multimedialne wspomaganie procesu kształcenia, zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów różnych specjalności, psychologów wychowawczych, socjologów edukacji i wychowania oraz studentów tych kierunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Brzeziny Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39181 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35467 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Skierniewice Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 76910 (1 egz.)
Book
In basket
(Kontrasty i Kontrowersje)
Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem… To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba? Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt pokoleń jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Skierniewice Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 78989 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37032 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again